bluebird

Alla inlägg den 7 september 2010

Av Tildah Billie - 7 september 2010 22:28

Dagens låt -

Mägo De Oz  - Somewhere over the rainbow <3

finaste låten, kanske, ever ?


Skriva inlägg mitt i natten ftw!

tack vare Cornelia ;]


folket.

idag (elr inatt) tänkte jag prata om

Valet.

Åhnej tänker ni !

Men icke, jag är varken speciellt insatt i detta,

eller myndig så jag får faktiskt inte rösta. (damn it.)

Men, jag tänkte göra klart för er,

vilken politiska "sida" jag står på.

Achem.

När jag fyllt 18, och det blir valår,

då mina damer & herrar då ska jag rösta på

Miljöpartiet !

Japp, jag ska rösta grönt.

(fan att man inte kan rösta rosa, hm)

Skämt åsido.

Låt mig berätta varför !

Miljöpartiet (de gröna)

säger bland annat -

INGEN DISKRIMINERING - "Vill skapa ett Sverige där alla är fria att leva som de vill. Vi vill skrota heteronormen och ha nolltolerans mot alla former av diskriminering."

MER BARNTID - "Vi vill leva i ett samhälle där småbarnsföräldrar får stöd för att gå ner i arbetstid. Och där män tar möjligheten att vara hemma, tack vare en jämställd föräldraförsäkring."

MER JÄMSTÄLLDHET - "Vi vill införa en lag om kvotering till bolagsstyrelser, tredelad föräldraförsäkring samt skärpt lag för våldtäkt."

POSITIV MÅNGFALD - "Vi tror på ett öppet Sverige som tar tillvara på alla som vill leva här. Nyanlända ska snabbt kunna komplettera sin utbildning och hitta jobb. Och barn ska ha rätt till modersmålsundervisning."

källa -

http://www.mp.se/templates/mct_177.aspx?number=165805 

låter rätt bra va ?

Dessutom så är miljöpartiet det ENDA partiet som helt konkrett vill förbjuda pälsuppfödning. Vilket jag är sjukt insatt i.

(Det är fel, punkt)

Jag uppmanar därför er, mina små monsters

att rösta röd/grönt i år !

Vi ska inte låta en överklass Reinfeldt sitta kvar på makten.

Achem.

Känner mig så nördig. Men men !


Nu ska vi snacka roliga saker istället.

jag ska shoppa, whosh, igen !

har blivit medlem hos odiumclothing.net

så nu ska jag spendera pengar där heh.

   bland annat på dessa vackra skor ! (ja dom är vackra, keft.)

hihi.

men nu börjar lilla jag bli trött,

ska nog nana, men först ska jag läsa.

Odjuret - en sjukt bra bok för alla er kriminal/thriller älskare !

God natt på alla !

küss <3

  


Presentation


-Lev varje dag som om det vore din sista.

Omröstning

Vad anser du om pro-ana ?
 Det är en sjukdom.
 Jag har själv anorexia...
 Usch, äckligt !
 Det är ett bra sätt att gå ner vikt på ttyp?
 Vet inte.
 Folk som har anorexia är dumma i huvudet.
 Eget förslag - skriv som komentar

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards