bluebird

Alla inlägg under december 2010

Av Tildah Billie - 6 december 2010 19:33

När jag ser upp på dig

aldrig ner,

så ser jag en framtid.

Ett hopp, en chans till lycka.

Med öppna ögon ser man så mycket mer

och bara för att någon drar med sig en storm

ska man inte blunda och vända ryggen till.

Skulle vi riva ned allt

finns det alltid en möjlighet att återbygga.


När jag blir huggen i ryggen

tackar jag för sanningen.

Ärlighet kan skada och göra gott,

varför riskera att missa något bra ?

Man lär känna så mycket bättre

utan förhastade slutsattser.

Och när jag tillslut står där ensam,

så kan jag le mot min nyskapta fiende

och tacka för ännu en ny erfaranhet.


När jag sitter här

ensam och med gråten i halsen

tränar jag mig själv.

Jag skapar en mur,

jag bygger upp ett skydd.

Trots att smärtan i sekunden kan kännas outhärdlig

vet jag, djupt innom mig

att man lär sig av sina misstag.

Man fäller aldrig tårar på samma sak,

mer än en gång.

Eftersom att man lär sig, att hantera.


När jag sparkar bakut

och lämnar dig med öppna sår,

då delar jag med mig av allt det där.

Jag hjälper dig att bygga upp en mur

jag får dig att skapa skydd

jag ger dig en erfaranhet

jag ger dig en lärdom.

Jag lär dig vem du ska lita på,

och vem som du kan leva utan.


Så,

när jag ser på dig

ser jag en framtid.

Hur den än må bli.


// Matilda Vikengren 2010 .

Av Tildah Billie - 5 december 2010 14:50

Dagens låt -

för att den är så sjukt jävla bra.


folket !

idag är det söndag, igen.

Det känns lite som att jag blir mer och mer osocial här,

vilket inte är okej, men till mitt försvar har jag inte haft tid den här veckan.

Jag har klippt mig, varit sjuk, hängt med skönt folk i gbg och massa skit.

Då hinner man lixom inte sätta sig vid datan,

då är det ju bättre om jag skriver när jag faktiskt ORKAR och VILL skriva,

annars blir det så tråkigt.

Mamma är just nu lite hyper och känner att hon måste städa Simons rum hur jävla noga som helst,

byter soffor, möblerar om, herregud asså.

Mitt i allt vill hon också ha mina åsikter om hur det ser ut,

mina kommentarer blir oftas - do I look like a give a damn ?

För, asså, jag bryr mig inte. Men hon blir så jävla pissed of,

så man får leka snäll och säga att det är fint någon gång ibland,

hon är ju gravid lixom, don't fucking mess with that.


Intresseklubben antecknar.

Achem.


Jag tänkte vara lite snäll och bjuda på nya bilder ,

jag har tagit massor.

Med HP7 tema,

enjoy ~

              

ta-daaa !


Eftersom jak er en snel hest,

så får ni se hur kort mitt hår blev efter att jag hade fått det klippt -

  man ser inte så bra,

men jag har lovat att ta nya och bättre bilder snarast !

So you don't have to worry.


Snart är det jul också ju,

det suger.

Jag hatar jul.

And I'm not ashamed to say it.

Stress, stress , stress och ttyp, ångest.

Fy fy.

Jaja skit samma,

whoop whoop i doop.


Det börjar bli riktigt kallt nu ,

så ni får ta på er varma kläder små pluttisar,

själv så funderar jag mer och mer på att gå i ide.

Jaja,

det är allt jag orkar med idag !

Kärlek på alla mina små monsters,

küss <3


p.s

slänger med lite roliga bilder också,

humor ftw ~


         

teh änd !

Presentation


-Lev varje dag som om det vore din sista.

Omröstning

Vad anser du om pro-ana ?
 Det är en sjukdom.
 Jag har själv anorexia...
 Usch, äckligt !
 Det är ett bra sätt att gå ner vikt på ttyp?
 Vet inte.
 Folk som har anorexia är dumma i huvudet.
 Eget förslag - skriv som komentar

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards