bluebird

Alla inlägg under januari 2011

Av Tildah Billie - 16 januari 2011 01:44

Människohandel

Inledning -
Alla har med all säkerhet säkert  sett eller hört talas om "Lilja forever", läst antingen en bok eller bläddrat igenom en tidning med ämnet - trafficking. 
Men vad är människohandel? Vad innebär det? Det låter hemskt, det är hemskt. Men det kan omöjligt hända här, hos oss. Eller?

Syfte -
Jag väljer att skriva om just detta därför att det känns som att vi behöver öppna ögonen, ytterligare. 
Vi behöver informeras, bli medvetna. Inse den hemska sanningen och ta tag i den.
Jag skriver också om detta för att det ligger nära mitt hjärta, jag har vänner och bekanta som har på ett eller annat sätt gått igenom något inom just människohandel.
På något sätt känns det som min skyldighet att dela med mig av vad jag vet, och det känns väldigt nödvändigt. Om ni nu inte vill fråga, eller ta upp samtalsämnet får jag väl göra det.
För, man måste börja någonstans.
Jag väljer också att skriva det på min egna blogg för att det är just det som det är.
Mina tankar och åsikter. Här har jag möjlighet att skriva vad jag vill och exakt hur jag tycker. 


Metod -
Jag har läst väldigt mycket i olika böcker, på internet & i tidningar för att hitta fakta. Den konkreta informationen kommer mestadel från olika världsorganisationer, 
men också från vanligt folk som har studerat ämnet och startat en debatt på te.x internet. Eftersom det är ett såpass växlande ämne finns det inga absoluta siffror, men lite vet vi och det ska jag dela med mig av.
Det jag kommer skriva om är;
Handel med barn - trafficking.
Vad innebär begreppet handel med barn?
Hur utnyttjas barnen?
Svåra psykiska & sociala följder.
Hur ser verkligheten ut i Sverige?
Svensk lagstiftning som rör handel med barn.
 
Spalterna med rubriken "egna kommentarer" innehåller exakt vad namnet beskriver.

Det jag skriver om där är saker jag har hört, sett och tänkt om själv. Upplevelser från egna bekanta som jag kopplar med ämnet. Allt detta har jag gjort, samt sett på olika filmer och dokumentärer.
Läst böcker och antecknat. 
Och det resulterade i detta - 


HANDEL MED BARN - TRAFFICKING

"Människohandel, så kallad trafficking, är en form av slaveri där framförallt barn och kvinnor behandlas som egendom. FN beräknar att cirka 1,2 miljoner barn varje år utsätts för människohandel, som idag är den tredje största brottsliga verksamheten i världen, näst efter narkotika- och vapenhandel. Rekryteringsmetoderna består av allt från fagra löften om en bättre tillvaro och framtid till ren kidnappning." - www.unicef.se/om-unicef/fakta-om-unicef-och-barns-rattigheter/handel-med-barn-trafficking
 

Egna kommentarer -
1,2 miljoner. Mer än en miljon. Det är mycket. Vi är cirka nio miljoner i Sverige, you do the math.
Jag tror, att människohandel ligger högre upp än både vapen & narkotika handel. Eftersom att dessa tre
ofta kopplas ihop, om man tänker efter. Men, sådant tänker man ju inte på, eller hur?
Helst vill man ju inte tänka på  det överhuvudtaget. Ändå, så ligger det där. Någonstans och trycker.

Vad innebär begreppet handel med barn?

Med handel med barn (så kallad child trafficking) menas enligt såväl internationell som svensk rätt att någon till exempel rekryterar, transporterar eller inhyser ett barn och tar kontroll över henne eller honom i syfte att utnyttja barnet på olika sätt. Ofta är tre länder inblandade: ursprungslandet (barnets boendeland), destinationslandet (det land som tar emot barnet) och transitländer (genomfartsländer), men människohandel kan även ske inom ett lands gränser.


Egna kommentarer -

Jag råkar veta, att när det gäller barnhandel med sexuell inblandning

så är (vad vi vet) Estland, Ryssland & Polen några av de länder där detta

försekommer mest. Det borde få folk att tänka, tycker jag. Eftersom det inte alls är långt ifrån våra gränser. Jag är medveten om att det jag vet, kanske inte riktigt stämmer. Men jag ska försöka lära mig, med denna undersökning.

Det är ju inte bara er jag ska försöka informera, jag vill också lära mig mer.

Nå, från det enkla inlägget ovan får man ju en bild av att offren i fråga

i princip förlorar sina männskliga rättigheter om dessa blir utsatta för handel.

Det är något som får mig att tänka, för, vad vore vi, vad blir vi utan våra männskliga rättigheter? Vi sänks ned till djur, och våra tankar om te.x moral och sunt förnuft riskeras. Vad jag bygger det på är från en bok jag har läst,

där flickan historien bygger på hamnar i just en sådan situation.

Efter bara en kort tid i hennes fängelse, som jag kallar det så börjar hon finna sig i hur de männen som har köpt henne behandlar henne, och flickans "medarbetare".

Hon blir kallad hund, får sova på golv och får gå utan mat flera dagar i sträck

för att de säger att hon "inte är värd det". Innerst inne vet hon självklart att hon är värd allt det som de har berövat henne på, men vi reflekterar oss i hur andra ser på oss. Är det då konstigt om hon accepterar vad som händer?

Och där, försvinner hennes sunda förnuft.


Hur utnyttjas barnen?
Barnen som faller offer för människohandlarna behandlas som varor som säljs och köps och utnyttjas hänsynslöst, för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Både flickor och pojkar utnyttjas exempelvis sexuellt, som billig arbetskraft och soldater, adopteras bort eller tvingas begå stölder, tigga och smuggla narkotika. Många fråntas sina pass, hålls inlåsta eller saknar på andra sätt kontakt med det omgivande samhället kanske för att de inte kan språket eller helt enkelt för att de är så rädda att de inte vågar söka sig ut.

Egna kommentarer -

Man kan verkligen köpa allt med pengar, eller hur? Tja, det kan diskuteras hur länge som helst men nu är det inte det jag ska fokusera på.

Utan, trots att vi här i Sverige vet att allt det där är fel vi vet hur hemskt det är & vi håller fast vid det. Så är det inte självklart att det är likadant i andra länder

ta till exempel Ryssland - hur många gånger får man inte höra att man kan "köpa sig en fru" därifrån?

Jag har egna erfaranheter från just sådant i koppling till Ryssland. Kvinnor, speciellt på lantbyggden, blir behandlade så olikt där än här. Det finns många familjer, där de äldre sätten finns kvar. Kvinnor är mödrar, städerskor och hushållerskor. Och det är ju nästan det de blir sålda för, eller hur?

För att tillfredställa någons behov. Sexuellt, eller på något mer materialskt sätt. Sådant kan självklart förekomma i Sverige också, men det är inte alls lika vanligt. Det är läskigt hur man kan tro att

något som är självklart för oss, kanske är helt otänktbart för någon annan,

bara för de kommer från en annan etnisk bakgrund.


Svåra psykiska och sociala följder

Offren för människohandel utsätts bland annat för hot, misshandel, övergrepp, våldtäkt, tortyr, fysiska skador, förödmjukelser och förnedring. Barnen får förutom fysiska skador mycket svåra psykiska men, och förlorar sin barndom och ungdom. Konsekvenserna blir trauma och depressioner.
Trafficking kan också få mycket allvarliga sociala följder, inte minst för de unga kvinnor och flickor som sålts för sexuellt utnyttjande. De som lyckas fly och återvända till sitt hemland möter en mycket tuff verklighet där de har svårt att återanpassa sig. På grund av skam och skvaller accepteras de ofta inte av sin familj eller sin hemby och blir socialt utstötta. De får alltför sällan den hjälp till rehabilitering som de behöver och därför är risken stor att de på nytt utnyttjas i prostitution eller annan exploatering.

Egna kommentarer -
Som att de inte hade nog med problem.
Jag kopplar ihop detta inlägg med mitt nästa -

Hur ser verkligheten ut i Sverige?

 Det saknas uppgifter om hur många barn som förs till Sverige varje år för att utnyttjas. De fall som hittills upptäckts handlar om barn som sålts för att utnyttjas i sexhandeln, delta i stöldligor eller för att tigga. Människohandeln är välorganiserad och komplicerad. Offret befinner sig ofta i en beroendeställning till människohandlarna och ser inget annat alternativ än att vara lojala mot dem. Barnet ser ofta heller inget annat alternativ än att leva det liv som han eller hon lever just nu. Flickan eller pojken berättar därför sannolikt inte heller om sin situation och ber inte själv om hjälp.

Egna kommentarer -

"Det saknas uppgifter om hur många barn som förs till Sverige varje år" vilket betyder att vi egentligen inte har den blekaste aning om hur många det faktiskt finns runt omkring oss, som blir sålda. Vi har knappast upptäckt så mycket som hälften av alla ligor och endast räddat ett fåtal. Kanske har vi inte resurserna, eller så orkar vi bara inte bry oss. 


Svensk lagstiftning som rör handel med barn

I brottsbalken finns en särskild bestämmelse om människohandel, ett brott som kan ge upp till tio års fängelse. Andra bestämmelser som kan vara relevanta i sammanhanget gäller koppleri, köp av sexuell tjänst, köp av sexuell handling av barn, olaga frihetsberövande och människosmuggling.
I Sverige är det förbjudet att köpa sexuella tjänster, men inte att sälja, det vill säga att prostituera sig.
Socialtjänstlagen och lagen om särskilda bestämmelser om vård av unga (LVU) gäller för alla barn som vistas i Sverige. Det är alltså socialtjänsten som har ansvar för skydd och vård av barnen så länge de finns i Sverige. Lagen om god man för ensamkommande barn anger att ett barn som vid ankomsten till Sverige är skilt från sina föräldrar har rätt att få en god man.
Egna kommentarer -
Jag har haft både LVU & LPT, så jag har en hum av vad det innebär.
Tycker det låter lite konstigt att socialen skulle ta hand om de barn som lyckas komma ifrån handeln. Om jag får gissa på vad som skulle kunna hända då tror jag att barnet i fråga skulle hamna på något slags hem, finns nog inte så stor chans på att han/hon får komma till en foster familj te.x
Skulle det vara så sitter soc mest i hörnet och kollar av cirka en gång i månaden så deras pengar blir använda väl. Men om jag har fel, lägg gärna ut mer information. Tycker socialen kan beskriva lite mer tydligt vad de gör för att hjälpa de utsatta.
Om jag ska vara ärlig tror jag inte de gör så himla mycket.
För som jag sa - de vi har hjälpt, är knappast hälften. Vi är fortfarande rätt oerfarna, står inte med de rätta svaren. Därför skriver man så formellt så att man kanske ska tro att socialen (bland annat) har allt under kontroll. 

Jag tycker att vi -
ett; ska ge starkare straff för de människobrott som begåtts.
Två; se till så att skolorna informerar, lär ut och kan göra ungdomar medvetna.
Tre; ska förstärka våra resurser att hantera saker, inom det här området.
Fyra; ska öppna ögonen, se att det som verkar så långt bort och omöjligt faktiskt kan vara en närståendes vardag. Inse att man kan blunda, men inte för alltid. 

UNICEF Sverige anser att det krävs omfattande insatser för att förebygga handeln med barn och hjälpa de barn som drabbats. Och arbetar för;

  • En skärpt och tydlig lagstiftning som innehåller en särskild bestämmelse om människohandel med barn i brottsbalken. Det måste framgå av lagen vilken typ av exploatering som barn kan vara utsatta för. Barn under 18 år måste ha ett absolut skydd.
  • Ökade utbildningsinsatser för personal inom rättsväsendet, socialtjänsten och hälso- och sjukvården. Det krävs både ökad kunskap om vad människohandel är och om hur myndigheterna ska agera om misstanke finns att ett barn är utsatt för det.
  • Bättre hjälp och stöd till de barn som är offer för människohandel. Utgångspunkten måste vara barnets bästa och att en ordentlig utredning görs om lämpliga insatser. Samarbete krävs mellan socialtjänst, polis och Migrationsverket, samt kontakter med myndigheter och organisationer i barnets hemland.
  • En nationell handlingsplan mot människohandel med särskilda åtgärder för att bekämpa handeln med barn.
  • Att regeringen tar initiativ inom EU för att främja politisk vilja och avsätta resurser så att människohandeln med barn upphör.
    Förbättrad statistik för att veta hur många barn som faller offer för människohandeln i Sverige och om den, som det befaras, ökar.




Alternative rock band The Killers and MTV EXIT collaborate to raise awareness and increase prevention of human trafficking

World premiere of music video for "Goodnight, Travel Well" produced in partnership with UNICEF and USAID to air 13 July 2009 globally on MTV..
För mer information om UNICEFs arbete inom trafficking och för att se mer om arbetet mellan The Killers gå till  -  http://www.unicef.org/media/media_50171.html


Sammanfattning -

Jag har skrivit om trafficking, människohandel. 
Med syfte i att informera, lära och väcka uppmärksamhet.
Jag har lyft upp ämnet om hur det är i Sverige, eftersom det var min huvudinriktning. Men också skrivit lite om läget i Europa.


Avslutning -

Jag tänkte avsluta med en liten undersökning. Tio personer från min umgängeskrets har fått svara på 2 frågor;
1; Vet du vad människohandel är?
2; Isåfall, vad vet du om det?
Sex stycken tjejer & fyra stycken killar svarade så här -
Person 1 (kille) - Ja, jag tycker det är en av de värsta sakerna som finns och jag blir bokstavligt talat spyfärdig när jag läser om det. Jag vet inte så mycket, men jag vet att det försekommer dagligen i nästan alla länder i världen och att majoriteten av offrerna är kvinnor.
Person 2 (tjej) - Nej, tyvärr.
Person 3 (tjej) - Människohandel är väl när man säljer andra människor, det kan väl vara horor, slavar osv skulle jag tro. 
Person 4 (kille) - När man går med någon och handlar? (när jag sa till honom att jag hoppades att han var nöjd med sitt bidrag till ett seriöst ämne svarade han; äsch, är inte ryss.)
Person 5 (kille) - Orka.
Person 6 (kille) - Ja, jag vet vad det är men vet inte så mycket om det. Jag vet att det är olagligt och att det handlar om typ slavar. Jag tror att de försegår mest i asien & östeuropa också.
Person 7 (tjej) - Nah, vet inte riktigt.
Person 8 (tjej) - Ja! Att man förhandlar med människor, typ byter till sig slavar och sånt.
Person 9 (tjej) - Ja, ehm, att man säljer och köper slavar, typ om man har makt över någon, typ säljer sex och sånt p.g.a tvång.
Person 10 (tjej) - Det är väl typ när man säljer andra människor så det ska ha te.x sex för pengar och sånt, typ sexslavar.  Asså man säljer dom och tvingar dom att jobba.

De jag frågade var mellan 14 - 17 år gamla, och kommer alla från olika kulturer, med olika etniska bakgrunder och olika sätt att se på världen för att skapa lite variation i det hela.
Jag måste säga att jag inte blev så överaskad. Förväntade mig att flickorna skulle svara lite mer ordentligt än pojkarna, det kan ni ju själva se att det blev så. Men jag trodde faktiskt att de jag frågade skulle veta lite mer, förväntade mig lite mer vetskap. Dels eftersom de alla är väldigt lärda, nå, dom ger iallafall de intrycket. Men skenet kan ju bedra. Jag vill ändå fokusera lite på person 4 svarade "äsch, är inte ryss."
Detta är precis vad jag har pratat om, vi tror att det är så långt ifrån. Därför bryr vi oss inte så mycket som vi borde. Varför lägga tid på att ändra saker, om det inte rör oss själva? Men, det rör oss. Det är nära, det händer här och nu. Vi har blundat och ignorerat färdigt nu, dags för skärpning. Även om det skulle vara så att pojken i fråga skämtade, så måste jag säga att det inte är roligt överhuvudtaget. Tvärt om, det är mer tragiskt. Man kan försöka att använda sin lilla säkerhetsventil när det blir jobbigt och försöka skämta bort det jobbiga, men det försvinner inte för det. 
Jag skulle kunna avsluta detta inlägg med att enkelt skriva "det är upp till var och en att se till att det blir ändring" för att undvika att sätta krav, strunta i att ge dåligt samvete och lita på att folk faktiskt tar tag i det själva.
Men, så har vi gjort rätt länge nu. Och vi kommer ingenstans med det. Därför krävs det något drastiskt, något som står ut.
Därför säger jag - det är upp till var och en att se till att det blir ändring, men nästa gång du bläddrar förbi den där tidningsartikeln eller byter tv kanal för att undvika det där nyhetsinslaget, tänk då på att det kan komma att hända dig.
Din familj, dina vänner. Ditt liv. 
Hur vill du ha det då?

     


 


 

Källförteckning - 
1; www.unicef.se
2; traffic.bloggsida.se/trafficking
3; Vera Efron & Natasja T. (SÅLD 2007)
4; Caroline Engvall (14 år till salu 2008)
5; sv.wikipedia.org/wiki/Människohandel

Matilda Vikengren 2011.

   

Av Tildah Billie - 10 januari 2011 14:28

Idag, är det så mycket hysteri om musik hit och dit,

man kan lätt fastna i det där träsket där man tänker

"det låter okej, som allt annat."

Bara för att alla andra gör precis samma sak,

och då tycker man tillslut att det låter, tja, inte bra

men helt okej.

Därför,

är jag så lycklig att jag har hittat artister som tar sig ur det där.

För det här, mina vänner

är äkta musik, av äkta artister.

Av Tildah Billie - 9 januari 2011 04:00

(ja, netlog jävlas igen)


"four vodka and redbull's please."
Even though they all were already drunk, aspecially the girls, Tom just had to go and get more drinks.
His friends, Gustav and Georg, were sitting along with them,
trying to make sence of their words in the loud music, wich was quite difficult.
He took the drinks and slowly began to walk back, smirking soft as he put them down on the table and sat down next to his two smiling brunettes,
they moved a bit to give him more space and he sighed soft
"I don't know about you, but I'm starting to get tired of this place..what do you say about going to our place instead ? After we've finished these drinks of course.." the girl who was sitting next to him whispered something to her friend who nodded eagerly. She turned back to Tom and crossed her legs with a hint smile, "we'd love to.."
He lifted his glass with a smirk, raising it up against the ceeling before he drank it all.

Bill slamed the door shut behind him and threw his jacket of,
shivering as he saw Josh infront of him in his mind,
his hidden smile,
curled hair..and his hands, "urgh..creep."
He thought about calling his mother again, but when he got up his phone and saw how late it was, he changed his mind.
She was probebly asleep by now, and he couldn't wake her up..
Bill walked into the livingroom, glancing at the sofa..the table..it all looked so empty,
it all seemed so quiet and..meaningless?
"Stop it." he told himself firm, there was no point to start acting like that now,
it wouldn't do him any good either.
He went into the bedroom and pulled his clothes of, watching himself in the mirror..
His long legs never seemed to end..
Bill fingered on his star tattoo, and wondered how it would feel like if someone else would do that..
"Tom." he said to himself and smiled half, "not Josh however, that's for sure."
He pulled a hand over his belly slow, and couldn't help but to smile.
That was the one part of him he actually was happy with, it was perfect.
Well, atleast as perfect as it could get..
The light lines that showed his ribs got even more visible as he breathed in,
Bill smirked soft and played with his nipple piercing for a while,
"kinky.." he said dull and chuckled at himself before he turned away from his reflection and went to get something more comfortable on.
When he had got the black sweatpants and the white hoodie on, he found his cigarettes and walked out on the balcony..
"I'm slowly becoming addicted to this..not good." he said but still put one between his lips, letting the smoke go through his lungs before he breathed out heavy, closing his eyes..
Bill sat down into one of the chairs and didn't even care to look if anyone was watching him.

"here we are, our own private little mansion.."
The girls laughed at Tom as they got out of the cab,
he payed him and waited for Georg and Gustav to come out with their company too.
As they walked into the hotell, he realised something.
"Oh crap, Bill."
Gustav came up next to him and put a hand on his shoulder
"I tried to tell you..but you're far too drunk to listen, my friend" he chuckled at him and went to the others.
Tom made a face but then he also followed..Bill was a big boy, he could take care of himself, right?
"That's the thing..I know he can't"
He took a deep breath and fumbled to get his phone up, slowly pressing in those numbers he knew inside out.
Tom struggled to keep the device by his ear as the signals started sounding..
Georg waved at him, telling him to get over there.
"Why...wont..you..answer?" he pulled the phone down and stared at it for a while,
but then he klicked the call away and put it down into his pocket again.
When he got over to the others, an elivator just came down and they all walked inside.
"Hey, I got an idea." Tom suddenly said out into the air
"We could go into Bill's room, he's not there..so he wont mind, right? And besides, his room is twice as big as any of ours" Gustav chuckled a bit and layd a hand around his girl,
Tom smirked soft and walked out the door as they got up on the right floor.
All seven fumbled through the corridor, laughing and walking into walls before they finaly reached the door.
"how will we...get in?" Georg said a bit quiet and came up next to him.
Tom turned to him and pulled a hand inside his shirt, taking out a spare key,
"I'm one step ahead of you.." then he unlocked the door and let the others in.
The girls roamed around the room, or..maybe that's not the right word,
since it was more like a apartment.
However, they walked around, gasping like it was the most incredible thing they'd ever seen..
Gustav sat down in the sofa with the redheaded girl he was with and Georg went after the others.
Feeling his head starting to spin, Tom walked over to the bedroom to check if his brother was there..
"Bill..?" he nocked a few times before he opened the door...but there was no one there.
Tom sighed a bit and closed it again, walking out to the others.
As he sat down into the sofa the girls and Georg came back, smiling down at him while they moved their long bare legs against him..
He smirked a bit and showed them to sit down next to him.
"Music, we..we need music" Gustav stood up and went over to the musicplayer, flipping through Bill's CD's..wich he knew he wasn't supposed to do, but he was drunk.
Tom let the girls get settled down into the sofa before he petted his chest, telling them to lain their heads against his chest..one of them blushed a bit while the other one obayed.
His smirk grew even bigger and he pulled a hand down her long hair..glancing at her body,
they were both really attractive, and he had trouble controling himself around hot girls..
"any words from Bill..?" Georg suddenly said against him, and Tom lifted up his shoulders
"nah, not even a whisper..but it's his own fault, he's missing one hell of a party."
They all laughed a bit and one of the girls pulled up one of the bags she'd been carrying around.
Putting loads of beers and a ginbottle on the table, Georg made a sound of exitement and reached out to get one.
Tom smirked soft and looked around , then the girl who was in his knee, suddenly sat up and put her face right infront of Tom's..
"well hello there.."

Bill jumped up in his chair a bit, looking around to see where he was.
"what the hell is that..?" he heard a loud beat of some sort of bad dance song coming from inside the room and he turned around in his chair and looked inside..
Swallowing hard and felt his nerves pulling together as he saw the croud of people in there.
He stood up and fixed his hair a bit.."He could have told me he was bringing..company"
Bill made a face and opened the door slow, walking into the room again..
Maybe he could just sneak by and get into the bedroom without them noticing..?
"hey! He IS here..where have you been hiding?" he glanced up at Gustav with a soft smile,
pulling a hand down his chest to make sure the shirt was fitting properly..
"I haven't been hiding.." Georg waved to him and he nodded to answer.
"you know..you do have rooms of your own for a reason."
His friends laughed at him and he could feel his face getting a bit red as he saw that the girls were staring at him.
"Hi, I'm Bill..do make yourself feel at home." His words reaked with sarcasm,
but it was the best he could do right now, since he just had spotted the girl in Tom's arms..
Bill swallowed hard and stared at them..what the hell was going on..?
Gustav went into the kitchen to get something and he could hear him looking around in the fridge.
He slowly walked pass Georg and put his hands into the pocket on his belly..glancing down at Tom again.
"this is..what is your name again?" Bill sighed and felt a lump growing in his chest,
he didn't like this at all..
"Sofi, my name is Sofi..you're brother knows how to charm a lady" she smirked soft and leaned back over him, Bill's eyes got wide open as she kissed him..
Her lips opened slow and Tom let her continue,
putting his arms around her waist as he started kissing her back..
Gustav chuckled light and drank the last of his beer.
Bill couldn't belive his eyes..he couldn't belive this,
he couldn't belive Tom would do such a thing..
Georg looked up at him and blinked a few times..
"we missed you at the club.."
He laughed cold as he started walking against the bedroom,
"you're so full of bullshit, when you're done screwing them in MY apartment, please get the hell out of here." he gave them all a firm look before he went into his room and slamed the door shut.

Av Tildah Billie - 5 januari 2011 21:32

The rain hit hard against the windows,
making his reflection in them look all blurry..
He pulled a hand through his hair and sighed, he needed to shower..
needed to get all that hairspray out properly.
But he really loved this, just sitting alone for once..listening to the water drip down against the balcony floor,
watching all the people down there, who all seemed to be in such a hurry,
he figgured that it was because of the rain.
The croud of umberellas in every colour never seemed to stop either..
There was so much more people here than back in his hometown,
and he wasn't used to it, yet.
Bill took a deep breath and let himself slide down the wall, putting his legs up against the oposite one.
He started thinking about what he should do today, eccept showering,
he had do do s o m e t h i n g , he couldn't just sit there.
Feeling the need to, he got up and pulled in his shirt a bit. It was starting to get too small,
but it had been with him forever..he had so many memories conected to that shirt,
so throwing it away was not even a possibility, and besides
there was noone there but him, so there wasn't anyone who could complain really.
After he was done running around the room, searching for his lighter
Bill slowly opened the balcony door and went outside
shivering soft as the cold air hit his bare arms..
He made a little face and said with a high voice
"you're gonna catch a cold, put on a jacket silly boy!"

he smiled to himself, Bill missed his mother..
He decided to call her after he'd showered..
As his mouth got filled with the taste from his cigarette, Bill closed his eyes for a moment
Enjoying himself as his body got a bit numb..
"Tom's gonna kill me..but, I don't care" he smirked soft and took one last breath of it before he took a few steps out, putting the cigarette down in the ashtray, he listened to the little sound that came when the flame hit the small amount of water that had gathered there
and then he went in, closing the door slowly after him..feeling that need to shower again.

"Hello"

 He smiled as he heard his mothers femilliour light voice against his ear,
sinking down into the sofa with the robe tight around him
"Hi mom.." he said quiet and curled up into the pillows, he could hear her turn of something, he figgured it probebly was the TV..
"Oh, Bill! Hi my darling, how are you? My god, I really wasn't expecting your call...I'm sorry, let me just..get somewhere more private"

He listened as she said something to a man and then everything became very quiet..he was about to ask if she was still there when she came back
"There...now, how are you"
Bill started fingering on one of the pillows, wondering if he should take the time to re-paint them today..
"I'm fine, I guess..a bit bored, and you? I miss having you around.."

She let out a deep breath as she sat down in her bed, he knew, since it always made the same sound as you did..he had been sleeping there so many times before, so he practicly knew her bedroom inside out.
"Bored? I thought you where exited about going to..erh, america"

 She took a pause to think before she continued
"I knew Tom was..your brother has always wanted to go there. Talking about him, isn't he with you? Oh, that's why you're bored..he's snuk of somewhere without you, right" he chuckled soft and got a warm feeling through him, this was what he missed..
"No..or yes, I don't know where he is..but, we spend almost every day together..so I think it's good that he's taking a little time for himself..otherwise he might kill me"

She made a little sound
"He wouldn't, you couldn't possibly be THAT enoying"
he smirked soft and pulled the phone closer..
"But, I'm happy to hear that you two aren't driffting apart..not that I was expecting that, but you never know..new city, new ways"

Bill took a deep breath, and then he remembered what had happened yesterday
and couldn't help but to laugh a bit..getting a string through his spine, like a bolt.
"What? Did I say something"

He chuckled light and poked the pillow..
"No, but I agree..new city, new ways. But I guess I'm not used to everything here yet..I really have no idea what to do"

She made a little thinking noise and cleansed her throat
"Well, since I never been there..I know about as much as you do...but, you could ask your crew to go somewhere with you? They should know atleast a little about the city"

Bill nodded, but realised that she couldn't see him do that..
"Yeah..I guess I could do that..or I could just wait until Tom comes back and talk with him"

A small sound came into the phone and he heard a cat purring..he smiled soft
"She misses you..and your brother. But yes, you do that"
He got up from the sofa and stood infront of the mirror, pokeing his chin a bit..
"I'll let you get back to..what you were doing now, I don't wanna keep you"

She sighed soft into the phone and he could hear her stand up too
"You're not keeping me from anything, I'm so happy you called...and I wish I had more time to talk, but you see..there's someone here and..he can't be alone forever"

Bill made a face and pulled the robe even closer, then he closed his eyes and swallowed hard..
"I understand..You go, I'll call you soon again..thank you for talking to me, bye mom"

"Bye Bill, say hello to your brother from me, I love you"

He klicked away her and threw the phone against the sofa..
"Tom, please get home now"

Feeling his heart sink a bit as he looked at the door and noticed that it didn't magicaly open up all of a sudden he decided to go get dressed..

(eftersom att netlog.se vägrar berätta vad det är för ord i den här tredje delen av min fanfic som är otillåtet så får jag lägga upp den här, fuuu)

Presentation


-Lev varje dag som om det vore din sista.

Omröstning

Vad anser du om pro-ana ?
 Det är en sjukdom.
 Jag har själv anorexia...
 Usch, äckligt !
 Det är ett bra sätt att gå ner vikt på ttyp?
 Vet inte.
 Folk som har anorexia är dumma i huvudet.
 Eget förslag - skriv som komentar

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards